Saturday, February 25, 2017

CERITA LAWAK.......yang agak kelakar :/

Budak : Auntie! Ada gula tak?

Auntie : Ada, dekat sana tu. (sambil menunjuk tempat).

Budak : Tak ada pun, garam ada lah.

Auntie : Ada lah. Ni dia. (sambil mengambil bungkusan dari rak yang bertulis “Garam”).

Budak : Auntie! Saya nak gula bukan garam!

Auntie : Gula lah ni. Auntie saja je tulis “Garam” supaya semut tak datang..

_________________________________________________________

Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital kerap mengalami kejadian pelik. Setiap pesakit yang ditempatkan di situ pasti akan meninggal dunia pada setiap hari jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka.Kejadian ini sangat membingungkan para doktor. Lalu mereka memutuskan untuk memantau katil tersebut. Apabila tiba hari jumaat berikutnya, beberapa doktor bersiap-sedia untuk mengenalpasti penyebab kepada kematian di katil tersebut. Pada ketika itu seorang pesakit lelaki yang masih muda sedang tidur. 

Masa terus berlalu. Para doktor sabar menunggu. Tiba-tiba kelihatan pintu bilik ICU itu dibuka orang. Kemudian masuklah Mak cik Minah. Mak Cik Minah adalah seorang pekerja pencuci sambilan yang hanya bertugas pada setiap hari jumaat..

Wanita itu masuk dan mendekati katil keramat tersebut. DIA TERUS MENCABUT SOKET ELEKTRIK UNTUK ALAT BANTUAN PERNAFASAN BAGI MENGHIDUPKAN VACUUM CLEANERNYA..

________________________________________________________________

Cikgu "Kenapa saya masih dengar suara suara orang bercakap semasa saya mengajar?"  


Abu "Apa la cikgu ni, mesti la sebab cikgu ada telinga"”
________________________________________________________________

Sewaktu si mamat dalam perjalanan manaiki kereta untuk pulang ke KL daripada JB melalui lebuhraya, beliau berhenti rehat di salah sebuah hentian. Sewaktu berehat maka datanglah kepadanya seorang tua yang berpakaian agak compang-camping lalu menegurnya, “Anak nak ke mana?”. Si mamat menjawab ringkas, “KL”

Orang tua itu bertanya lagi, “Boleh pakcik tumpang sampai ke Pagoh” dan dijawab oleh si mamat tadi “Ehm… bolehlah.” Lantas orang tua itu masuk dan duduk di dalam keretanya.

Sebaik menghampiri Pagoh, orang tua tadi bertanya, “Anak nak kaya tak?” 

Si mamat tersentak dan berkata dalam hati, “Dah buat dah orang tua ni. Nak bagi aku kaya pulak. Orang tua ni nak bagi aku nombor kot. Atau nak menguji aku?”

Si mamat pun jawab, “Tak apalah pakcik, hidup sederhana pun cukup. Kalau kaya nanti lupa diri pulak”

Orang tua tu tak bertanya lagi. Dalam hati si mamat berkata mungkin jawapannya adalah yang terbaik takut-takut itu hanya ujian daripada orang tua tadi.

Kemudian orang tua tu tanya lagi, “Anak nak kaya tak?” Si mamat jawab serupa yang tadi, “Tak apalah pakcik, saya lebih senang hidup sederhana”.

Bila sampai di Pagoh, orang tua itu minta diturunkan lalu berkata, “Tu, pakcik ada tinggalkan satu tin kaya cap Yeo’s untuk anak sebagai tanda terima kasih kerana tumpangkan pakcik. Terima kasih, ya nak.” lalu orang tua tu turun dari kereta.

________________________________________________________________

Cikgu: Ali, kamu nak mengajar ke?

Ali: Boleh juga.

Cikgu: Ok, saya nak tengok mcm mana kamu mengajar.


Ali: Ok kelas, awak semua boleh balik.
________________________________________________________________

Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.

"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"

Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".

Harun bersemangat bertanya, "Dan itu akan menyembuhkan saya?"

"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda terbiasa dengan tanah kubur."

________________________________________________________________

Tiga orang Asli menaiki motosikal dan ditahan polis trafik. Namun penunggang motor tersebut tidak berhenti. 

Dengan muka tidak bersalah penuggang tersebut berkata, 

‘Tak muat dah tok, kami dah bertiga!!!, jalan dulu tok…”

________________________________________________________________

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, 

lalu ditumpangkan kawannya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja................lalu bertanyalah kawannya itu.

Kawan Tok Batin : Kenapa kamu hanya pakai gear 1 sahaja.

Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.

________________________________________________________________

Raju baru saja tersedar setelah menjalani pembedahan dan dia melihat ada dua orang pesakit lain yang berada di wadnya. Dengan rasa lega dia berkata “Syukurlah, semuanya sudah berlalu.”

“Jangan terlalu yakin,” kata Akhbar yang tidur di sebelah kanan tempat tidurnya. “Kelmarin mereka meninggalkan gunting di dalam perut aku, dan aku kene menjalani pembedahan sekali lagi!”

Yusri yang berada disebelah kiri tempat tidurnya pula menyampuk, “Minggu lepas, aku juga mengalami pembedahan ulangan kerana mereka tertinggal sebuah perkakas pembedahan di dalam perut aku.”

Tepat pada saat itu, Doktor muncul di depan pintu dan berckp “Ada sesiapa yang nampak handphone saya?”

________________________________________________________________

Selepas 25 kali mencuba, akhirnya Dol lulus temuduga. Tapi sebelum meninggalkan bilik temuduga, pengurus kilang memberitahu.

Pengurus : Untuk permulaan, kita bayar kamu RM5 sejam. Tapi lepas 3 bulan, kami naikkan gaji kamu kepada RM7 sejam. Setuju?

Dol : Setuju, bos..

Pengurus : Kalau macam tu, bila kamu boleh mula kerja?

Dol : 3 bulan lagi, bos..

________________________________________________________________

ME : Mkn lobak tu. Baik utk mata.

KWN : Mana kau tahu lobak baik utk mata ? 

ME : Pernah tak kau tengok arnab pakai cermin mata 


KWN :*Insaf


________________________________________________________________

1 comment: